27 Şubat 2015 Cuma

İletişimcilerin son gözdesi: Sosyal medya uzmanlığı

Teknolojideki gelişmelere paralel olarak kimi meslekler yok olmaya yüz tutarken, bazı yeni meslek dalları ortaya çıkıyor. Günümüzde her alanda etkisini gösteren hızlı gelişmeler, meslek dallarının da çeşitlenmesine ve bazı meslek dallarının öne çıkmasına sebep oluyor. Bu bağlamda, eskiden beri söylenen “kızımızı ne doktorlar, ne mühendisler istedi de vermedik” sözü de hükmünü kaybediyor. Doktorluk, mühendislik ve avukatlık gibi uzun yıllardan beri gözde olan meslekler, toplumun büyük bir çoğunluğu tarafından halen en gözde meslekler olarak kabul edilse de, en gözde meslekler sıralamasında artık bunların yerini Sosyal medya uzmanlığı ve bilişim sistemleri uzmanlığı gibi yeni ortaya çıkan meslekler alıyor.

            21. yüzyılda internetin yaygınlaşması ve her eve girmesiyle birlikte, internet kullanımında büyük bir artış meydana geldi. Özellikle son 10 yılda Facebook, Twitter ve Youtube gibi insanların sanal dünyada kendilerini ifade edebildiği sosyal alanların oluşturulması, internet kullanımındaki artışın en büyük sebebi. Bu alanlara son birkaç yılda Instagram ve Vine gibi daha bir çok sosyal mecranın eklenmesi ise, internet kullanımındaki bu artışı bir adım daha öteye taşıdı. Sosyal medya adı altında geliştirilen bu uygulamaların bu kadar artması ve milyarlarca kişiye ulaşıyor olması ise, “Sosyal Medya Uzmanlığı” diye bir alanın oluşmasını kaçınılmaz kıldı. Peki bu alanda uzmanlaşan kişi kimdir? Ne iş yapar? Bunları konuşmak ve sosyal medya uzmanlığı hakkında bilgi edinmek için, Papillion Dijital Medya Ajansı’nda sosyal medya uzmanı olan Rasim Gürgen ile görüştük.

Gazeteciliğe niyet, sosyal medya uzmanlığına kısmet

Rasim Gürgen, 26 yaşında Bahçeşehir Üniversitesi Yeni Medya bölümünde halen öğrenci olan genç bir iletişimci. Gazetecilik okumak için Siirt’ten İstanbul’a gelen Rasim, 2012 yılında Papillion Dijital Medya Ajansı’nda çalışmaya başlamış. Gazetecilik yapmak için yola çıkan Rasim’in sosyal medyaya eğilimi ise gazeteciliğin geleceği ile ilgili okuduğu bir Avrupa Birliği (AB) raporu ile gerçekleşmiş. Raporda, gelişen dijital teknolojilerin ve sosyal medya kullanımının, gazetecilikte yeni bir çığır açacağının yazıldığını belirten Rasim, bu vesileyse sosyal medyaya merak salmış. Geçtiğimiz yıllarda Ortadoğu ülkelerinde meydana gelen ve “Arap Baharı” ismi verilen devrimlerle sosyal medyanın gücünü daha da iyi anlayan Rasim, gazetecilik yerine sosyal medyada uzmanlaşması gerektiği fikrine daha sıcak bakmaya başlamış. En son olarak Radikal gazetesinin yazılı mecradan çekilerek tamamen dijital ortamda hizmet vermeye başlaması ise, Rasim’in sosyal medya uzmanı olma fikrini daha da sağlamlaştırmış. Bütün bu sebepler sonucunda, üç yıl önce stajyer olarak çalışmaya başladığı dijital medya ajansında Rasim bugün bir sosyal medya uzmanı.

Sosyal medya uzmanı ne ola ki?

Sosyal medya denince akla ilk gelen şeyin Facebook ve Twitter olması, sosyal medya uzmanının yaptığı mesleği insanlara anlatmasını oldukça zorlaştırıyor. Rasim, bunun temel sebebinin sosyal medya kavramının ülkemizde henüz doğru anlaşılamadığından kaynaklandığını belirtiyor. İnsanlar arasında yaygın olarak bilinen veya tahmin edilen şey, sosyal medya uzmanlarının büyük şirketlerin sosyal medya hesaplarını yönettiği. Sosyal medya uzmanının görevinin yalnızca bu olmadığını belirten Rasim, bu alanda bir uzman olarak yapılması gereken en önemli işin, müşterilerin isteği doğrultusunda sanal ortamda uygulanabilecek projeler geliştirmek olduğunu ifade ediyor.

Sosyal medya uzmanının ne iş yaptığı ile ilgili yanlış bir kanı da, bu kişilerin sosyal medyada hergün yüzlerce paylaşımda bulunduğu, çok fazla sayıda takipçisi olduğu ve bu sayede para kazandığı düşüncesi. Bu fikrin de mesleğiyle ilgili genel yanılgılardan biri olduğunu söyleyen Rasim, bu işte uzman bir kişinin çok fazla paylaşımda bulunmak yerine, yaptığı az ve öz paylaşımlarla gündemi belirlemesi, gündeme dokunması ve gündemle ilgili olayları çok iyi analiz etmesi gerektiği görüşünde. Sosyal medyayı etkili kullanabilmenin işinin önemli bir parçası olduğunu dile getiren Rasim, bunun da ancak gündemi sıkı bir şekilde takip ederek ve kendini geliştirerek başarılabileceğini düşünüyor.

Sosyal medyaya yatay geçiş var mı?

Bir işi severek yapmak her alanda başarının temel kurallarından biri olduğu gibi, sosyal medya alanında başarılı olmak için de en önemli etkenlerden biri. İşini severek yaptığını ve bu anlamda heyecanını hiç bir zaman kaybetmediğini belirten Rasim, yaptığı işi sosyal medyaya merak salmış herkes için tavsiye ediyor. Özellikle iletişim alanında öğrenci olan kişilerin kendilerini bu alanda geliştirmekte zorlanmayacaklarını ifade eden Rasim, çok çalışılması durumunda bu alanda başarının kaçınılmaz olduğu görüşünde. Mesleğinden elde ettiği gelirin kendisini ekonomik anlamda tatmin ettiğini de belirten Rasim, bu alanda kendini geliştirmek isteyenlerin ekonomik olarak bu işten beklentilerini karşılayabileceklerinin altını çiziyor.


            Uzun bir süre daha hızla büyümeyi devam ettirecek olan sosyal medya alanı, her kesimden insanın kendisine alternatif olarak düşünebileceği bir meslek alanı. Bu alanda uzmanların sayısının bir hayli az olması da, sosyal medya uzmanlığını cazip bir meslek haline getiren büyük bir etken. Dünyamızdaki her şeyin hızla dijitalleştiğini de düşünecek olursak, sosyal medya uzmanlığının geleceği de bir hayli parlak görünüyor. Özellikle iletişim alanında eğitim alan kişiler, belli başlı temel iletişim bilgilerine sahip olmaları sebebiyle, bu mesleğe yöneldiklerinde diğerlerine göre daha avantajlı konumdalar. Özetle sosyal medya uzmanlığı, bütün iletişimciler için çok iyi bir alternatif yol ve bir yatay geçiş alanı olarak çoktan gözde meslekler arasında yerini aldı.



Haber : Şahin ALP
Fotoğraflar : Şahin ALP
(Bu bir fotoğraflı haberdir)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder