Teknolojideki gelişmelere paralel
olarak kimi meslekler yok olmaya yüz tutarken, bazı yeni meslek dalları ortaya
çıkıyor. Günümüzde her alanda etkisini gösteren hızlı gelişmeler, meslek
dallarının da çeşitlenmesine ve bazı meslek dallarının öne çıkmasına sebep
oluyor. Bu bağlamda, eskiden beri söylenen “kızımızı ne doktorlar, ne mühendisler
istedi de vermedik” sözü de hükmünü kaybediyor. Doktorluk, mühendislik ve
avukatlık gibi uzun yıllardan beri gözde olan meslekler, toplumun büyük bir
çoğunluğu tarafından halen en gözde meslekler olarak kabul edilse de, en gözde
meslekler sıralamasında artık bunların yerini Sosyal medya uzmanlığı ve bilişim
sistemleri uzmanlığı gibi yeni ortaya çıkan meslekler alıyor.
21. yüzyılda internetin
yaygınlaşması ve her eve girmesiyle birlikte, internet kullanımında büyük bir
artış meydana geldi. Özellikle son 10 yılda Facebook, Twitter ve Youtube gibi
insanların sanal dünyada kendilerini ifade edebildiği sosyal alanların
oluşturulması, internet kullanımındaki artışın en büyük sebebi. Bu alanlara son
birkaç yılda Instagram ve Vine gibi daha bir çok sosyal mecranın eklenmesi ise,
internet kullanımındaki bu artışı bir adım daha öteye taşıdı. Sosyal medya adı
altında geliştirilen bu uygulamaların bu kadar artması ve milyarlarca kişiye ulaşıyor
olması ise, “Sosyal Medya Uzmanlığı” diye bir alanın oluşmasını kaçınılmaz
kıldı. Peki bu alanda uzmanlaşan kişi kimdir? Ne iş yapar? Bunları konuşmak ve
sosyal medya uzmanlığı hakkında bilgi edinmek için, Papillion Dijital Medya
Ajansı’nda sosyal medya uzmanı olan Rasim Gürgen ile görüştük.
Gazeteciliğe
niyet, sosyal medya uzmanlığına kısmet
Rasim Gürgen, 26 yaşında
Bahçeşehir Üniversitesi Yeni Medya bölümünde halen öğrenci olan genç bir
iletişimci. Gazetecilik okumak için Siirt’ten İstanbul’a gelen Rasim, 2012
yılında Papillion Dijital Medya Ajansı’nda çalışmaya başlamış. Gazetecilik
yapmak için yola çıkan Rasim’in sosyal medyaya eğilimi ise gazeteciliğin
geleceği ile ilgili okuduğu bir Avrupa Birliği (AB) raporu ile gerçekleşmiş. Raporda,
gelişen dijital teknolojilerin ve sosyal medya kullanımının, gazetecilikte yeni
bir çığır açacağının yazıldığını belirten Rasim, bu vesileyse sosyal medyaya
merak salmış. Geçtiğimiz yıllarda Ortadoğu ülkelerinde meydana gelen ve “Arap
Baharı” ismi verilen devrimlerle sosyal medyanın gücünü daha da iyi anlayan
Rasim, gazetecilik yerine sosyal medyada uzmanlaşması gerektiği fikrine daha
sıcak bakmaya başlamış. En son olarak Radikal gazetesinin yazılı mecradan
çekilerek tamamen dijital ortamda hizmet vermeye başlaması ise, Rasim’in sosyal
medya uzmanı olma fikrini daha da sağlamlaştırmış. Bütün bu sebepler sonucunda,
üç yıl önce stajyer olarak çalışmaya başladığı dijital medya ajansında Rasim
bugün bir sosyal medya uzmanı.
Sosyal
medya uzmanı ne ola ki?
Sosyal medya denince akla ilk
gelen şeyin Facebook ve Twitter olması, sosyal medya uzmanının yaptığı mesleği
insanlara anlatmasını oldukça zorlaştırıyor. Rasim, bunun temel sebebinin
sosyal medya kavramının ülkemizde henüz doğru anlaşılamadığından
kaynaklandığını belirtiyor. İnsanlar arasında yaygın olarak bilinen veya tahmin
edilen şey, sosyal medya uzmanlarının büyük şirketlerin sosyal medya
hesaplarını yönettiği. Sosyal medya uzmanının görevinin yalnızca bu olmadığını
belirten Rasim, bu alanda bir uzman olarak yapılması gereken en önemli işin, müşterilerin
isteği doğrultusunda sanal ortamda uygulanabilecek projeler geliştirmek
olduğunu ifade ediyor.
Sosyal medya uzmanının ne iş
yaptığı ile ilgili yanlış bir kanı da, bu kişilerin sosyal medyada hergün
yüzlerce paylaşımda bulunduğu, çok fazla sayıda takipçisi olduğu ve bu sayede
para kazandığı düşüncesi. Bu fikrin de mesleğiyle ilgili genel yanılgılardan
biri olduğunu söyleyen Rasim, bu işte uzman bir kişinin çok fazla paylaşımda
bulunmak yerine, yaptığı az ve öz paylaşımlarla gündemi belirlemesi, gündeme
dokunması ve gündemle ilgili olayları çok iyi analiz etmesi gerektiği
görüşünde. Sosyal medyayı etkili kullanabilmenin işinin önemli bir parçası olduğunu
dile getiren Rasim, bunun da ancak gündemi sıkı bir şekilde takip ederek ve
kendini geliştirerek başarılabileceğini düşünüyor.
Sosyal
medyaya yatay geçiş var mı?
Bir işi severek yapmak her alanda
başarının temel kurallarından biri olduğu gibi, sosyal medya alanında başarılı
olmak için de en önemli etkenlerden biri. İşini severek yaptığını ve bu anlamda
heyecanını hiç bir zaman kaybetmediğini belirten Rasim, yaptığı işi sosyal
medyaya merak salmış herkes için tavsiye ediyor. Özellikle iletişim alanında
öğrenci olan kişilerin kendilerini bu alanda geliştirmekte zorlanmayacaklarını
ifade eden Rasim, çok çalışılması durumunda bu alanda başarının kaçınılmaz
olduğu görüşünde. Mesleğinden elde ettiği gelirin kendisini ekonomik anlamda tatmin
ettiğini de belirten Rasim, bu alanda kendini geliştirmek isteyenlerin ekonomik olarak bu işten beklentilerini karşılayabileceklerinin altını çiziyor.
Uzun bir süre daha hızla büyümeyi
devam ettirecek olan sosyal medya alanı, her kesimden insanın kendisine
alternatif olarak düşünebileceği bir meslek alanı. Bu alanda uzmanların
sayısının bir hayli az olması da, sosyal medya uzmanlığını cazip bir meslek
haline getiren büyük bir etken. Dünyamızdaki her şeyin hızla dijitalleştiğini
de düşünecek olursak, sosyal medya uzmanlığının geleceği de bir hayli parlak
görünüyor. Özellikle iletişim alanında eğitim alan kişiler, belli başlı temel
iletişim bilgilerine sahip olmaları sebebiyle, bu mesleğe yöneldiklerinde diğerlerine
göre daha avantajlı konumdalar. Özetle sosyal medya uzmanlığı, bütün
iletişimciler için çok iyi bir alternatif yol ve bir yatay geçiş alanı olarak
çoktan gözde meslekler arasında yerini aldı.
Haber : Şahin ALP
Fotoğraflar : Şahin ALP
Haber : Şahin ALP
Fotoğraflar : Şahin ALP
(Bu bir fotoğraflı haberdir)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder